ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ(Άρθρα)

 

Links

http://www.servitoros.gr/news/view.php/18497/

http://voriaevia.blogspot.com/2008/05/blog-post_9322.html

http://sdappe-kimis.pblogs.gr/2008/05/larko-rypansh-lhlantioy-elleipsh-nosokomeioy-sth-b-eyboia.html

http://www.youtube.com/watch?v=e2UZnilc-cg

http://www.youtube.com/watch?v=I2Wjl3NYb_k

ΑΡΘΡΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φιλί ζωής για τη Βόρεια Εύβοια η διπλή ζεύξη Νοέμβριος 2004

Το πολύνεκρο δυστύχημα του Μαλιακού έφερε στην επιφάνεια την πρόταση για διπλή ζεύξη. Η πρόταση αυτή για πρώτη φορά ήρθε στη δημοσιότητα όταν ακόμη ήταν πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας ο νυν Νομάρχης Ιωάννης Πρίντζος. Στη συνάντηση των Τεχνικών Επιμελητηρίων Θεσσαλίας το 2001, ο κ. Πρίντζος ήταν υπέρμαχος αυτής της πρότασης , βρήκε όμως τους άλλους προέδρους των Επιμελητηρίων Θεσσαλίας αντίθετους , υποστήριζαν δε ότι η πρόταση αυτή είναι ανέφικτη πολυδάπανη και ήταν υπέρμαχοι της κατασκευής του Ε65 και της σύραγγας του Δομοκού. Τότε η Εύβοια , οι εκπρόσωποί της και τα ΜΜΕ του νομού ήταν απόντα σε όλη αυτή τη διαδικασία. Τρία χρόνια μετά με Νομάρχη στη Μαγνησία τον κ. Πρίντζο εκπονείται μελέτη σκοπιμότητας για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού και με υποστηρικτές όλους σχεδόν τους Νομάρχες της Βορείου Ελλάδος, κατατίθεται στο τραπέζι των συζητήσεων η πρόταση.

Τώρα πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει:

  • Οι εκπρόσωποι της Β. Ελλάδος βλέπουν ότι με την πρόταση αυτή συντομεύει η απόσταση της Εθνικής Οδού κατά 140 χλμ για ταξίδι Αθήνας-Θεσσαλονίκης με επιστροφή. Έτσι συντάσσονται με την πρόταση αυτή.
  • Η τεχνογνωσία μετά την ολοκλήρωση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και η λύση της αυτοχρηματοδότησης, είναι πλέον ορατά.
  • Τέτοια έργα μπορεί να είναι πολυδάπανα όμως λύνουν δια παντός το πρόβλημα και προσθέτουν αναπτυξιακή πορεία και αίγλη στην χώρα.
  • Σύμφωνα με μελέτη του ΕΜΠ αποδεικνύεται ότι το κόστος του έργου αποσβήνεται σε 15 χρόνια, λόγω οικονομίας στα καύσιμα
  • Δεν θα προσθέσουμε το γεγονός ότι η μιση΄Εύβοια βγαίνει από την απομόνωση γιατί κανενός το αυτί δεν ιδρώνει για το ζήτημα αυτό.
  • Επίσης αυτή τη φορά βρίσκει τη Νομαρχία της Εύβοιας όχι μόνο να συντάσσεται με την πρόταση αυτή΄αλλά και να παίρνει πρωτοβουλίες

Υπάρχουν λοιπόν πολλές παράμετροι, που δεν μπορούν να μην συζητηθούν και να μην προσεχθούν από την κεντρική εξουσία.

Μόνο ένας βαρύκοος Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θα μπορούσε να αποκλείσει μια τέτοια πρόταση και να γυρίσει την πλάτη σε όλη την Βόρεια και κεντρική Ελλάδα και φυσικά την Βόρεια Εύβοια!!!

 

 

Λύση στη παράκαμψη του Μαλιακού από τη διπλή ζεύξη της Εύβοιας

 

Η μελέτη για την διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου που εκπονήθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοικήση Μαγνησίας, η οποία ελπίζει να μην υπάρξει ακόμη μια χαμένη ευκαιρία, τίθεται στο τραπέζει της συζήτησης. Η παράκαμψη του φονικού πετάλου είναι το κύριο χαρακτηριστικό της μελέτης, η οποία συντομεύει τη διαδρομή προς Αθήνα κατά 70χλμ. Οι δύο γέφυρες της διπλής ζεύξης του Μαλιακού κόπλου σύμφωνα με την μελέτη θα είναι 6,6 χλμ. Όμως το κόστος υπολογίζεται να είναι μικρότερο από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αφού τα βάθη της Θάλασσας στην περιοχή είναι πολύ μικρότερα, όπως αναφέρει ο Νομάρχης Μαγνησίας κ. Ιωάννης Πρίντζος. Μάλιστα σε ένα σημείο, λόγω του μικρού βάθους η μελέτη προτείνει την κατασκευή ενός επιχώματος μέσα στην Θάλασσα. Πιο συγκεκριμένα η μελέτη προβλέπει την κατασκευή μιας γέφυρας 2,940 χλμ στο δίαυλο των Ωρεών και η οποία συνδέι το ακρωτήρι Βασιλία από την περιοχή της Εύβοιας με το ακρωτήρι Τάπια, λίγο πιο κάτω από τα διόδια Πελασγίας. Η άλλη γέφυρα είναι μήκους 3,660 χλμ και συνδέει το Ασπρονέρι - το σημείο που έγινε το δυστύχημα με τους νεκρούς μαθητές από την Φαρκαδόνα- και το ακρωτήρι Λιχάδες. Επίσης υπάρχει και μια διαδρομή περίπου 6 χλμ στην περιοχή της Βόρειας Εύβοιας που συνδέει τα ακρωτήρια Βασιλίνα και Λιχάδες . Ακόμη προβλέπεται και μια κρεμαστή γέφυρα για να υπάρχει ελευθερία στη ναυσιπλοία.

Συντόμευση της διαδρομής

Όπως ανέφερε ο κ. Πρίντζος, το κυρίαρχο στοιχείο της νέας μελέτης για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας είναι ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο Εθνικής σημασίας έργο , αφού συντομεύει τη διαδρομή προς Αθήνα κατά 70χλμ. ενώ διασφαλίζει την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων. Επίσης δίνει χερσαία επικοινωνία στην Εύβοια και με την στερεά Ελλάδα, δια της Φθιωτίδας και με την Θεσσαλία δια της Μαγνησίας. Όπως επισημαίνει ο κ. Πρίντζος ΄σύμφωνα με την μελέτη πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να αποσβεστεί γρήγορα. Διότι όποιος κινείται για Αθήνα δεν θα προτιμήσει να κινηθεί δια του πετάλου και να κάνει 70 χλμ περισσότερα. Ο νομάρχης Μαγνησίας επισημαίνει ότι εμείς δεν θέλουμε η διπλή ζεύξη να έρθεί σε ρήξη με την ανακατασκευή και την αναβάθμιση του πετάλου ούτε με την Ε65 που πρέπει να γίνουν διότι είναι κομβικό σημείο για την χώρα. Όμως θα πρέπει να τονιστεί ότι το έργο της αναβάθμισης του πετάλου είναι πιο ακριβό από τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου.

Και αυτό διότι βάσει των μελετών που υπάρχουν θα χρειαστεί να κατασκευαστούν 8,8 χλμ δρόμου μέσα σε σήραγγες. Ακόμη δεν έχει προβλεφθεί από καμμιά μελέτη πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από την περιοχή της Στυλίδας μέχρι τις Ραχές καθώς και για την παράκαμψη του Καραβόμυλου.

Εμείς ζητούμε το έργο αυτό της διπλής ζεύξης να γίνει με αυτοχρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση . Εάν γίνει με αυτοχρηματοδότηση δεν θα ενοχλήσει κανένα ενώ πρόκειται για έργο δεκαετίας. Πρέπει αφού εγκριθεί η κατασκευή να γίνουν μελέτες να βρεθούν οι επενδυτές. Μάλιστα από τώρα υπάρχει ενδιαφέρον ακόμη και από τους Γάλλους που κατασκεύασαν τη σύνδεση Ρίου-Αντιρρίου.

Το κόστος και η απόσβεση

Ο νομάρχης Μαγνησίας επισημαίνει ότι το σύστημα αυτό ήδη υλοποιείται στην υπόλοιπη Ευρώπη, με μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ιταλία, την Γαλλία την Αγγλία χώρες που απέκτησαν ένα πολύ καλό οδικό δίκτυο . Ο κ. Πρίντζος αναφέρει ότι σύμφωνα με τη μελέτη το κόστος της διπλής ζεύξης ανέρχεται σε 600 εκ.ευρώ περίπου 211 δις δραχμές και περιλαμβάνει σε όλα αυτά τα χρήματα και τους δρόμους προσέγγισης στις γέφυρες της ζεύξης.Και προσθέτει ότι αυτό το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Και αυτό , αφού σύμφωνα με μια μελέτη του ΕΜΠ η απόβεση του έργου θα γίνει σε 15 χρόνια μόνο από την οικονομία των καυσίμων που θα υπάρχει λόγω της συντόμευσης της διαδρομής κατά 70 χλμ.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΛΑΙΟΠΕΡΙΒΟΛO

Ιστιαια - Νέα Σινασσός, αγροτεμάχιο 14.484 τ.μ., αμφιθεατρικό, ελαιοπερίβολο, δυνατότητα οικοδομησιμότητας, δυνατη και η τμηματικη πωληση, πανοραμική θέα Αιγαιο-Πηλιο, τιμή συζητήσιμη. Τηλεφωνα : 22260/40804 - 6973335952.

 

Αρχική σελίδα